fredag 4 november 2011

Bokstäver

En ny utmaning för er som älskar att scrappa kan vara att dekorera bokstäver. En mycket uppskattad present att få, både som gammal och ung. För vem vill inte ha sitt eget namn på väggen eller ordet MYSA på hyllan? Det finns även större bokstäver, bredare, som kan stå själva.

 Här beskriver jag väldigt enkelt hur jag har dekorerat några bokstäver i trä från Panduro. Tyvärr tror jag att just den här varianten har utgått, men de har ju så mycket mer att välja på. Ett bra alternativ till Panduro, som ofta är ganska dyra, är Creative Hobby. Ett danskt företag som fram tills nu främst riktat sig mot företag, men är väl etablerat i Sverige och riktar sig numera även mot privatpersoner. Gå in på deras hemsida och beställ hem en gratis-katalog! De har i stort sett samma sortiment som Panduro, men hälften så dyrt. Som till exempel det här med bokstäver...





Börja med att bestämma vilka papper du vill använda dig av till varje bokstav, rita av och klipp ut. Tänk på att bokstäverna inte är helt liksidiga, så rita av dem på baksidan av pappret.



Måla sedan kanterna runt om i en passande färg. Jag använder mig av vanlig flask/hobbyfärg.


Fundera ut om du kanske vill ha någon slags dekoration på en eller några av bokstäverna. Den här kronan är köpt på Creative Hobby och kommer tillsammans med flera modeller, men den här var minst tjejig ;0)


Ett A är klart, men jag gillar när det ser lite slitet ut och därför använder jag mig av en vanlig svart stämpeldyna, modell mindre (se nästa bild) för att svärta kanterna lite. Och sedan ser det ut så här...


Och så här blev slutresultatet!
Lycka till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar