måndag 7 november 2011

Ljuslykta vs ostkupa?!

Hur många är vi inte som har en sådan här vacker ljuslykta hängandes hemma i fönstret? Jag har till och med två stycken!! Så satt jag en dag och tittade på en av mina vackra ljuslyktor och helt plötsligt så såg jag något annat... jag såg en ostkupa ;0)




Fast den hänger upp och ner...

Ta ett litet glasfat på fot (hittar du lätt på loppis för en billig peng) och lite dekoration att ha under kupan. Jag gick ut och hämtade några kvistar grönt (cypress, som man kan torka) och en ros som jag gjutit i gips (i en tvålform från Panduro).
Sätt allt samman och... voilá!





Har man inget fat på fot går det lika bra med en bricka. Här har jag valt en av alla mina silvertallrikar jag hittat på alla loppisar och auktioner jag besökt under sommaren.




Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar