måndag 21 november 2011

Loppis-fynd

Goddagens!

Ville börja dagens inlägg med att visa vad min dotter kom in med till mig igår... "Jag ville bara göra dig lite glad, mamma!
Vilken kärleksförklaring!


Fast lite knasigt känns det att få blommor i mitten av november. Tycker det är hög tid för snö NUUU!!!!!!!

Nåväl! Denna sköna, snöfria, måndag kommer ni att bjudas på lite före- och efterbilder, som jag hoppas kan inspirera.

Håll till godo!





Tänk vad lite mossa och piff kan göra!

I veckan var jag inne i en av loppisarna som finns här eller det är snarare ett Miljöhus faktiskt. Mycket bra tycker jag som ofta är där och fyndar. Det här gången vad jag inte där för att jag leta efter något särskilt, utan bara för att jag hade lite tid.

Jag kom ut med tre fantastiska ting (två krukor & en gaffel), samt en trälåda som enbusken är planterad i på mitt naturstillèben.
(OBS! Jag har strykt ett tunt, tunt lager vit färg
på den för att få den rätta feelingen).
Allt för 50 kr sammanlagt!
Fynd enligt mig!!
Och så här ser två av dem ut nu...





De första hyacinterna är nu officiellt planterade!

Tanken var att även gaffeln skulle användas till dessa planteringar, men den fick liksom inte plats.

En liten grej bara... Jag använder mig utav mycket naturmaterial när jag fixar & donar här hemma. Nu till jul blir det en del i mossa. Man får inte plocka hur mycket som helst och det är förbjudet att plocka och sedan sälja den. Helt ok att plocka med sig lite att använda hemma, men man ska då vara noga med att inte ta allt från samma sten för den växer inte ut igen.

I morgon visar jag hur du gör superläckra ljusstakar i betong och trä och lite spets.

Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar