söndag 13 november 2011

Söndagspiff & måndagsångest!

Vilken helg!
Fredagen bjöd på en tripp till Ullared och Gekås, tillsammans med bästa mamma och systeryster. Mysdag kan man lugnt säga!
Lördagen tillbringade jag själv (!) hos mamma och på kvällen anslöt mina underbara barn och make.
Har inte blivit så mycket tid över för att blogga som ni förstår ;0)

Söndagen idag och måndagsångesten börjar så sakta smyga sig på... Vad gör man då för att skjuta på måndagen liiite till? Jo, man tar och piffar lite i hemmet. Det brukar alltid hjälpa mig.

Vi har bott i vårt hus i lite mer än två år nu och jag har nog nog hunnit att flytta runt de flesta möblerna, men en eller egentligen två saker som har undgått en make-over är två tavellister som sitter i tv-rummet. En efterlämning av de tidigare ägarna....

Så detta är vad jag har satt tänderna i idag!
Jag älskar pyssel som inte kostar så mycket... ;0)
Så jag var inne på Cheapy förra veckan och köpte på mig lite virke. Av detta virke har jag bland annat sågat till en lite längre bräda, målat den svart och skrivit ordet kärlek på.


Så tillbaka till tavellisterna...
Här är några bilder före!







Hm, inte riktigt bara mina saker som befann sig på hyllorna upptäckte jag... hihi



Och så hääär blev det!!







Lite färre, men större grejer. Är jättenöjd med slutresultatet! Sen är det ju alltid kul att kunna använda sig utav något som man själv har gjort. Imorgon tänkte jag visa lite mer av vad jag använde "virket" från Cheapy till.

Natti Natti!!

2 kommentarer:

  1. Teckensnittet som du använder - hur gör du? Fri hand eller schabloner eller??

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du har hittat hit! Jag har hämtat inspiration till min skylt genom att googla på olika stilar, men sen textat själv. För att få den jämn och precis där jag vill ha den på brädan, skriver jag den först på bakplåtspapper som jag sedan placerar på brädan och fyller i texten, så att det blir en liten fördjupning. Därefter "skriver" jag med en pensel och lägger dit skuggor, så att texten får liv.

    Ha det bra!

    KRAm

    SvaraRadera