tisdag 3 januari 2012

Husrivning & vårlökar!


Igår kunde barnen inte vänta längre och när deras kompis kom, så satte de igång. Årets pepparkakshusrivning 2012!

...och jag var så klart där och dokumenterade :0)





Själv höll jag på med något HEEEELt annat!
Jag smygstartade våren.
För har man blivit snuvad på snön, så tycker jag att man kan ha lite förtur att få tjuvstarta våren, så jag planterade lite vårlökar... inomhus ;0)




Återigen har jag använt en hederlig gammal Ikea-burk och helt enkelt tryckt (!) ner en kruka med vita pärlhyacinter. Därefter tryckte jag ner lite spansk mossa runt om för att dölja det mesta av den bruna, fula krukan och sedan på med lite spets och...
KLART!

Ser nu med spänning fram emot att se hur snyggt
det blir när de kryper fram!

Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar