torsdag 5 januari 2012

Plus eller minus?


Ena dagen visar termometern plusgrader, för att
nästa morgon ha slagit om till några minus...
Men vackert är det!

Fast vissa saker verkar trivas ypperligt på min
inglasade altan, oavsett väder.... :0)

Igår satte jag igång projekt SOVRUM!

Äntligen ska det bli något av detta super-duper trista rum, med sin ovanligt stora potential. Högt tak upp till nock och stora fönster som släpper in massor av dagsljus.

Tyvärr är det ju så när man jobbar att den här årstiden är det konstant bäckmörker som gäller när man är hemma i veckorna, så det där ljuset får ni se när sovrummet är heeelt klart.

Jag och min man har länge varit på jakt efter den perfekta sänggaveln utan resultat. Samtidigt har jag grunnat på hur jag skulle kunna få till en bra möblering. Och plötsligt... fick jag en idé, som innehöll båda våra problem!

Återigen var det mister Kamprad söm löste det åt mig ;0)
Vi har en byrå (LACK, tror jag att den heter) som vi nu haft som tv-bänk, men igår förvandlades den... TADAA!!





Jag häftade helt enkelt fast ett tyg på byråns baksida och vände den så att den stod mot sängen. Ja... ni ser på bilderna hur jag menar. Sängen och den nya "sänggaveln" står nu mitt på golvet. Så man kan fortfarande komma in i lådorna och komma åt sina kläder. Detta kräver förstås att man har ett hyfsat stort rum. Det är fortfarande en meters yta på båda sidor om sängen :0)

Har man en enkelsäng skulle man ju fortfarande kunna
låta en sida vara kvar utmed en vägg.

Helheten får ni se när det är HELT färdigt!

KRAM!!

2 kommentarer:

  1. snyggt och smart... och vi har för litet rum, tyvärr! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det vart ganska bra faktiskt... mycket mer mysigt än innan. Kommer snart ett inlägg med både före och efter-bilder.

    SvaraRadera