torsdag 19 januari 2012

Sockerpärlan

Så var det då det här med bloggens namn...

SOCKERPÄRLAN

Man skulle ju kunna tro att det kommer av att jag gillar att baka och sådant där, men det tycker jag bara är kul ibland och svänger ganska kraftigt. Så nej, så lätt var det inte ;0)

Nej, ordet SOCKERPÄRLA betyder mer än så för mig...

För X-antal-år-sedan jobbade min man med en helt fantastisk kille. Han har en cp-skada och sitter i permobil. Efter att min man slutat där och börjat plugga, så fortsatte vår kontakt med den här killen.

Han skrev redan då mycket dikter, som han även tonsatte. Så den dagen vår son skulle döpas, bad vi honom att skriva en dikt till Adam (vår son). Dikten fick namnet Ögonsten.

Så när vår dotter skulle döpas, var han ju tvungen att ge även henne en dikt. Dikten fick namnet Sockerpärlan...



Så nu vet ni!

KRAM!!

2 kommentarer: