onsdag 15 februari 2012

DIY Väggljusstakar

Idag har jag varit hemma med en sjuk liten gosse och först hade jag lite ångest över allt jag hade att göra på jobbet och som inte skulle hinnas med idag, men sen...







... satte min pysselgen igång att arbeta.
En av mina kollegor frågade mig för några veckor sedan om jag inte kunde gjuta några väggljusstakar till hennes vardagsrum? Självklart, tänkte jag! Men kom snart fram till att de troligtvis skulle bli otrooooligt tunga, så näääe...

Mitt nya favvo-material som jag upptäckt är trä. Så jag föreslog väggljusstakar i trä, vilket godkändes. Sen har det inte hänt så mycket mer på den fronten. Förrän idag vill säga då. Mitt i allt snytande och springa-hämta-mer-saft, kom jag på att jag ville göra om lite i hallen. Och då kom jag även ihåg vad jag lovat.

Så ut i garaget och såga till lite bra bräder, snickra och sen in för att måla. När det sedan var dags för lite piff kom jag lägligt på att jag för några veckor sen var inne i en måleriaffär och fick med mig några utgångna tapetkataloger.

Blev faktiskt nöjd med slutresultatet och det
blev även min kollega som beställde 2 på stört ;0)
Fast i en modell för blockljus,
 som jag kanske visar en annan dag.

KRAM!!

6 kommentarer:

  1. Kanonfina! Kakformarna kom verkligen till sin rätt... Bra idé, nu får det bli ett besök på second hand på lördag och leta kakformar. Visst får du länka till min sida:) Roligt att du gillar mina ljusstakar. Ha det bra och hoppas lillkillen snart blir bra. / mosterfi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, mera loppis åt folket är min melodi ;0) Och lillkillen är redan mycket bättre, tack. Ha en fin kväll!

      Radera
  2. supersnygga... vi har gjort något liknande som jag kom på att jag nog inte har visat! Enkelt och snyggt, jag gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Åh, kanske man kan få se ett blogginlägg om dina då? Skulle jag gärna se... :0)

      Radera
  3. Bra arbetsfördelning tycker jag - jag gör ditt jobb och du gör ljusstakar till mej ;)) Väntar med spänning...

    SvaraRadera