måndag 13 februari 2012

Finporslinet

När någon i vår familj fyller år eller om vi har något annat speciellt att fira, då åker finporslinet fram. Och i går var det dags igen... :0)

Finporslinet är koppar och fat, sockerskål och gräddsnäcka, kakfat och ljusstakar från Hackefors, med liljekonvaljer (min favvoblomma) på. Dessa har jag fått från när jag var liten... en kopp med fat varje födelsedag från min mammas syskon. Kan lova att det inte var särskilt kul att alltid veta vad som fanns i paketet och att det inte ens var någon leksak, men nu är jag oerhört tacksam för alla tråkiga paket genom åren.



Det bjöds på kladdkaka med grädde och ballerinakex till kaffet. Enkelt, men gott!



En liten febrig och förkyld kille... inte ens kladdkakan smakade.




Middagen som serverades på kvällen bestod av 80-tals klassikern varm smörgåstårt, med sallad. Mums!




 

Här ovan ser ni min födelsepresent. Ett doftljus från självaste Partlite, med mitt stjärntecken Vattumannen på.
Uuuuh, så gutt det lukter! ;0)

En härlig dagar helt enkelt!!

KRAM!!


2 kommentarer:

  1. ååå... grattis, vilken härlig födelsedag du verkade ha!
    Jag har också en sådan där finservis, fast min är med lila syrener. Det är faktiskt först nu som jag har börjat gilla den, och nej, paketen var inte alltid så roliga att få...!
    Frågan är om vi kommer att ge något liknande till våra barn?!

    SvaraRadera
  2. Haha! Troligtvis kommer jag det i alla fall ;0) Min lillebror har den med lila syréner... tror jag och jaa, min födelsedag var ovanligt bra faktiskt :0)
    Kram

    SvaraRadera