lördag 31 mars 2012

Lite Vår & Påsk-piff







Jahaja! Då var det lördag och jag slutar aldrig att förundras över att dagarna och veckorna (åren!) bara tycks gå fortare och fortare.
Förra helgen var jag ju bortrest, så under veckan har jag lyckats putsa fönster och byta gardiner i köket.
Tack och lov för sommartid!!
Även krukorna ute har fått en make-over. Lite granris,
några pinnar och påskliljor. Klart!
Jag har ju fått dille på att måla gamla träfat vita. Här har jag gjort ett litet fågelbo och satt en glaskupa över, som dekoration.
Stilrent och enkelt.

Den här lördagen startade tiiiidigt!
Jag har vanligtvis väldigt morgontrötta barn som gärna sover till halv nio på helgerna, men idag.... 07.10!! Fast tänk vad mycket man har hunnit med ;0) Klockan 10.00 öppnade biblioteket för familjelördag och innan dess hann jag med att putsa fönstren i vardagsrummet OCH hänga upp nya gardiner (bilder på detta kommer i veckan). Det har hänt en hel del i vardagsrummet den här veckan, då jag har börjat plocka in lite rosa accenter och insekter (!). 

Efter biblioteket var det hög tid för lunch och i vanlig ordning när jag och barnen är hemma själva på helgen, blev det pannkakor och sylt. Så har det fortsatt i ett högt tempo resten av dagen och jag har för en gångs skull fått riktigt mycket gjort, bland annat renst och städat i mitt pysselrum. Känner mig väääldigt nöjd med denna lördag, som nog kanske kan ha varit något längre än vanligt.

Missa inte att titta in igen i morgon för då får ni tips på hur du gör dina egna insektstavlor som är sååå inne att ha just nu, samt hur man enkelt fixar en duk eller vepa av lite linnetyg och stämplar.

Ha en trevlig lördagkväll!

KRaM!!

2 kommentarer:

  1. låter som en härlig dag, vill bara påpeka att i det här huset är 7.10 rejäl sovmorgon :-)
    Ser fram emot insektstavlorna och den nya headern ;-)
    Måste inhandla en glaskupa inser jag ju med...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig dag som jag kommer att leva på länge :0) Ett litet spartips när du letar glaskupa... Titta efter hängande lyktor med kedjor, det är nämligen vad båda mina glaskupor är egentligen ;0) På det sättet kommer du antagligen lite billigare undan. Hur gick det med försäljningen igår?! Hoppas du fick MYCKET sålt.
      Ha en skön kväll!

      Radera