tisdag 10 april 2012

En liten gå-bort-present!

Ikväll är det "tjejfest" eller tja, fest är väl kanske att ta in. Tjejerna på jobbet ska träffas och äta, dricka och snattra lite. Så fest blir det väl nog inte direkt ;0) Skönt att få komma bort lite bara, tycker jag.

Det är faktiskt så att jag har påsklov (läs semester) från jobbet den här veckan, men frågan är hur mycket semester det blir när man har tagit ledigt för att man känner att man ligger efter hemma... suck! Ett måste är att komma ifatt i tvättstugan och om vädret tillåter... FÖNSTERPUTSNING!

Eftersom jag ska bort till en jobbarkompis ikväll har jag i alla fall pysslat lite. Pyssla bör man, annars dör man! Mitt motto!!
På en loppis för någon månad sen hittade jag tre ljusstakar i tre olika höjd. Liiite ivrig som jag är hann jag inte fotografera dem innan jag satte tänderna i dem, men gissar att de är gjorda i teak, men nu är de vita ;0) Ett riktigt fynd-pris fick jag dem för och efter ett litet tips från min svägerska, blev de även prydda med några ord...




För att kunna frakta dem på ett lite roligare sätt än som en paket, skar jag ut en cirkel i kartong som jag klädde in med presentpapper. Lite cellofan, några band... KLART!!


I morgon visar jag vad för tokig idé som döljer sig bakom dessa glasburkar fyllda med betong!
Missa inte årets sötaste pyssel :0)



4 kommentarer:

  1. wow... vilka fina ljusstakar! Helt underbara...
    Lycka till i tvättstugan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag tycker själv att de blev väldigt bra och tänker mig nog att börja tillverka för försäljning här på bloggen framöver, tillsammans med mina "ordbrädor". Tvättstugan tog jag med storm och ställningen är återställd! Ha en bra dag!!

      Radera
  2. Jätte mysig blogg, här blir det fler besök =)

    Karoline

    SvaraRadera