tisdag 24 april 2012

DIY - Bokstäver


Idag tipsar jag om ett nytt designpappersblock från Panduro. Det tillhör Tilda-serien och är urgullligt tycker jag. Här ovan ser ni några av papprena som finns i...

För er som inte vet vad ett designpappersblock är för något,
så är det ett block (30x30 cm) som är fullt av matchande,
lite tjockare papper. Det brukar vara ungefär 15 olika mönster i varje block. Papprena är ypperliga att använda vid kort-tillverkning, när du gör egna tags eller gör som jag...
köp bokstäver och dekorera dem med papper!


Ofta är det med några klipp-papper med detaljer att klippa ut.
Mycket smart!






Just de här bokstäverna har utgått från Panduro, men det finns liknande att få tag i. Eller så väljer du tre-dimensionella och ställer dem på en tavellist. Om du väljer det senare alternativet rekommenderar jag dig att köpa dem på Creativ Hobbys hemsida, där du betalar hälften så mycket som på Panduros... ungefär ;0)

Jag har inte klätt alla bokstäver i papper, utan målat en del i svart och rosa. Däremot har jag klippt ut en del från klipp-sidan och satt dit.

Tyvärr, är jag så ivrig att komma igång med mina projekt att jag sällan kommer ihåg att fotografera dem innan min make-over!
Så är även fallet här....

MEN!



Här ovan har jag tagit ett par foton på min sons rum. Han har fått ny gardin, ny matta och självklart ska jag även fixa till även hans bokstäver som sitter över sängen. Måste bara hitta ett annat
design-block än det jag använt i dotters rum ;0)
Tror inte att han skulle bli så nöjd annars.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

KRaM!!


Pssst..... Gilla Sockerpärlan här på Facebook och var med i en utlottning av dessa ljusstakar. Väljer du dessutom att dela Sockerpärlans sida på Facebook, har du hela TRE lotter i utlottningen. Lycka till!!

1 kommentar:

  1. du gör så snygga bokstäver... och de där papperna ser ljuvliga ut!

    SvaraRadera