fredag 18 maj 2012

Vardagslyx

Dagen började med riktigt trist och grått väder och jag tänkte att "Hua, vad ska vi hitta på idag då?"

Så dottern och jag åkte och veckohandlade och laddade för bullbak, men tji fick vi. För när vi kom hem igen hade de mörka molnen bytts ut mot en klarblå himmel och strålande solsken. Har kommit underfull med att vädret slår om snabbt här vi havet :0)

I onsdags var jag och besökte min mormors lägenhet som håller på att tömmas för att hon har flyttat. Självklart fick man med sig en del hem... bland annat den här supersöta servisen.


Tolv koppar och fat, sex mattallrikar och en såssnipa,
rättare sagt :0)


En liten ljusstake, en gammal sax, en liten spegel, en ursnygg handväska med tillhörande svarta handskar som kommer att passa perfekt till bröllopet man ska på i sommar, fast...
handskarna skippar jag nog ;0)


Några små ramar och mormors gamla kakform som hon alltid bakade mjuk pepparkaka i, fick också följa med hem mig.
Formen är jag nog mest glad över :0)


Denna gamla tallrik kärade jag ner mig i, samt i en hel del gamla lakan och örngott, närmare bestämt en hel plastkasse full (!)
Och en sak till fick jag! En sak som min mamma lagt undan till mig, men den karamellen väljer jag att suga lite till på :0)



Annars har vi mest varit ute i eftermiddag och planterat, planterat, planterat och planterat liiiite till...


Mitt älskade olivträd klarade inte riktigt vintern, men hoppas nu efter lite omplantering, att det kommer att ta sig.


Krukorna på framsidan har fått lite nya flower :0)




Och ÄNTLIGEN kom jag ihåg att köpa växter till köksingångens lilla oas. Även planteringslådan har fått sin del idag, men det resultatet får ni se en annan dag. Inte riiiiktigt färdigt än...

En dag full av vardagslyx... att få umgås med mina små <3

Ha en fortsatt trevlig fredag!

KRaM!!

Pssst....
Ni har väl inte missat Sockerpärlan på Facebook?! Gå in och gilla HÄR så deltar du i en utlottning av tre stycken ljusstakar. För det får du en lott! Vill du däremot ha lite extra-chans så delar du Sockerpärlans sidan på din FB-sida, så får du tre lotter!!
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar