måndag 6 augusti 2012

Åter i bruk... & lite pärlpyssel

Nu är denna blogg officiellt åter i bruk!

Det var ett tag sen sist....
närmare bestämt två och en halv månad sedan. Tänk vad fort tiden går ibland! Fast jag själv tycker att den stått nästan stilla...

Ibland blir inte tillvaron och livet som man tänkt sig. Man hinner och orkar inte med allt man skulle vilja här i livet och därav har bloggen fått ligga nere en tid. Nu hoppas jag att jag har kommit ifatt mitt liv och har tid att fylla det med lite kul och inte bara med en massa måste. För mycket av det goda kan vara underbart ;0)


Idag har jag tillbringat några timmar på jobbet, första dagen efter semestern. Men för er som fortfarande kan njuta av några lata dagar kommer här ett litet tips på ett enkelt pyssel som ni kan göra med barnen eller varför inte själva :0)

Ideèn kommer härifrån!

Du behöver vanliga nabbi-pärlor och smyckestråd...


Sätt ugnen på 200 grader.


Placera ut pärlor på en plåt med bakplåtspapper på.


Skjuts in i ugnen några minuter....

TADA! 


När pärlorna har svalnat är det bara att börja trä upp dem på tråden och tillverka halsband och armband i långa rader!


Lycka till!



4 kommentarer:

  1. vad roligt att se att du är på banan igen...! Fin-fint pyssel du har gjort ;-)
    Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, skönt att känna att man hinner med saker som man tycker om... har varit en kämpig tid nu ett tag. Hoppas det var ok att jag snodde din pärl-idé utan att fråga... :0/ La upp en länk till din sida!
      Kram

      Radera
  2. Wow vilken toppenide! Hemma hos oss står burken med indianpärlor ofta på bordet:) så roligt med ny inspiration. Ha det gott. Kram mosterfi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Idén är ju egentligen inte min från början, men kul att kunna inspirer :0)
      Ha en bra dag!
      Kram J

      Radera