lördag 11 augusti 2012

Uttråkad & rastlös!

Det är inte ofta det händer, men det hände idag!
Materialet som jag ville pyssla med tog sluuuuuuuut!!!!
Det var ett pyssel-infall och det var väl därför materialet tog slut, men det är lika irriterande ändå.

Så jag fick helt enkelt tänka om och hitta på något annat att göra. Därav uttråkad & rastlös.

Det är sån jag blir om jag är på pysselhumör och det inte finns nåt att göra här hemma. Om man inte vill städa eller tvätta vill säga. Kände inte riktigt för det idag...

efter en stunds tristess och grävande i mitt pysselrum hittade jag två canvas-tavlor. Fram med lite stämplar och färg och VIPS! Så har vi fått nya tavlor över matbordet i vardagsrummet.
Har länge tyckt att det varit lite tomt där, så det passa bra.


Häftade dit varsin snörstump att hänga upp dem i, för att det skulle bli en extra effekt och lättare att hänga upp dem.


När jag var hemma hos mina föräldrar senast berättade min far
att det låg en massa gamla rostiga spikar på smalspåret från rälsen. Självklart var jag tvungen att ta en liten promenad...

 Jag hittade 20 rostiga, stora spikar och även några rostiga järnbitar. En av järnbitarna får nu vara ljusbricka...



Några av spikarna får pryda mitt side-board.


Min lilla Fröken Bus älskar att baka, så idag har vi bakat "chocolat chip muffins" från ett av recepten i den här boken...




Sen blev det mys-fika ute på en härligt solig altan
och då kan man inte säga att man har det tråkigt direkt.

Önskar dig en fortsatt trevlig lördag!

KRaM!!

1 kommentar:

  1. vilka fina tavlor... gillar när det där så där enkelt!
    Och spikarna är ju helt underbara... rost när det är som bäst! Kram...

    SvaraRadera