lördag 17 november 2012

Väntar och längtar...





 
 
... till advent, kyla, snö och juletider.
 
Det kliar i fingrarna att få börja med julstöket och plocka fram ljusstakar, stjärnor, plantera och arrangera blomstergrupper.
Min man tycker att det är ju bara och börja, men nix pix!
Jag ska minsann hålla mig två (!) veckor till. Ingen fuskstart här inte. Men det lär bli två tuffa veckor...
 
Jag får förhoppningsvis min jullängtan lite stillad nästa helg, då jag ska stå på julmarknad på herrgården i stan, där jag bor. Ska bli sååå himla mysigt och nervöst! Tänk om ingen tycker om det jag har att sälja och jag snopet får åka hem med alltsammans igen?!
 
Nåja! Idag har vi myst, myst och myst lite till... Prinsen har varit iväg på sexårs-kalas och då passade jag och fröken Bus på att baka lite.
 
 
Muffins med smak av morot och kanel
 
2 ägg
2 dl socker
0,5 dl smält smör
1 dl filmjölk eller yoghurt
3 dl vetemjöl
1 tsk kanel
1,5 tsk bakpulver
1 dl finrivna morötter
 
Garnering:
1 tsk florsocker
0,5 tsk kanel
 
How to...
Vispa ägg och socker pösigt i en bunke. Häll i margarin och fil. Rör i mjölet blandat med kanel och bakpulver. Blanda i morötterna.
Ställ 18 muffinsformar på en plåt. Fyll dem till hälften. Sätt in plåten i mitten av ugnen (200 grader)och grädda 13-15 minuter.
Låt svalna på galler.
Blanda florsocker och kanel och sikta över bröden när de svalnat.
 
Nu är det bara att mumsa på!!


 
Trevlig helg!
 
KRaM!!
 

2 kommentarer:

  1. och jag väntar på den där känslan, kanske kommer den när jag börjar ta fram sakerna? Men jag väntar nog inte riktigt i två veckor...! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara du kommer igång tror jag den infinner sig ganska snart... :0) Tack för att du tittade in! Pssst... äntligen är din stjärna färdig och kommer under veckan.
      Kram J

      Radera