onsdag 16 januari 2013

Sjukstuga




Brrr...

Idag var det kallt när vi vakna vill jag lova. -16 grader!!
Alla fönster på altanen var helt frostfrusna och det såg riktigt kallt ut för vår gamla julgran. 

Här hemma har vi för tredje dagen i rad sjukstuga. Det är fröken Bus som har feber. I måndags var jag ledig och i går fick världens bästa mormor rycka in, när både jag och mannen skulle på kurs. Tur att hon finns!!

Fröken Bus mår mycket bättre idag, men är lite matt. För min del känns det mest konstigt att vara hemma en dag mitt i veckan. Passar på att tvätta ifatt, städa och gno mellan uppassningen av fröken Bus och film-tittande. Verkar som om en del kan se en och samma film hur många gånger som helst. Hm.

Vi har även tagit oss en rejäl röjar-tur i fröken Bus rum.
Mer än välbehövligt vill jag lova!
Blev påfyllt vid jul, men vi hann aldrig att tömma lite som vi brukar. Skönt att få det gjort.

Med andra ord kan man säga att det varit en ovanligt bra dag så här långt. Har även passat på att ta lite nya kort på fröken Bus nystädade rum. Håll tillgodo!
Nu ska vi ha kaffe- och sagostund efter maten.







Pssst... här har jag klätt en bit kartong med lite 
omslagspapper och satt bakom Ikeas barnkök.
Hur enkelt som helst, men blir en fin detalj tycker jag.


KRaM!!

4 kommentarer:

  1. En stor "krya-på-dig-kram" till fröken Bus =)

    //Linda

    SvaraRadera
  2. Åååååå vilket fint rum lilla fröken BUS har!!!
    Ett eget kök med spis dessutom de va inte dåligt!!!
    Hittade dej hos en annan så nu kommer jag att titta in här ibland och se va du hittar på =0)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Tack!! Var roligt att du hittat hit och jag kan bara säga välkommen tillbaka ;0) Var inne en sväng hos dig och jisses vilken mysig blogg! Kram J

    SvaraRadera