tisdag 19 februari 2013

DIY - Minihus

Jag har hittat en grej.


Tror nästan att jag kissa på mig en smula när jag såg dem för 
första gången. Helt min grej detta!

Självklart har jag fixat till dem lite så de passar personer som de ska få bo hos. Var inbjuden på fika hos en mycket kär vän idag, som går hem på mammaledighet och visst är det roligare om man har med sig något egenpysslat. Något egenpysslat som är speciellt gjort för att passa hos en speciell vän.

Jag har pysslat små minihus.


På den sida jag länkar till här ovan, finns ytterligare en länk till originalbloggaren. Där finns denna lilla ritning som man kan skriva ut. Gratis.



Ett tips är att inte limma på kanterna, 
utan att använda dubbelhäftande tejp. 
Creative Company hittar du billiga sådana. 





Som du ser har jag gjort husen i lite våriga färger och dessutom kompletterat med en liten bräda. Brädan är vitmålad, med svärtade kanter (använt mig av en vanlig svart stämpeldyna).
Fjärilen är en stämpel, inköpt på Panduro.

Husen kan antingen vara placerade på brädan, om man t ex vill ha det på ett bord. Eller varför inte ställa brädan upp på en tavellist och placera husen framför.

Fint vilket som... tycker jag!

KRaM!!



4 kommentarer:

  1. wow, så fint! Och vårigt härligt...!

    SvaraRadera
  2. Super fint och personligt. ny pysselutmaning kommer i mars. pgr av tidsbrist fick vi hoppa februari. kram från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör nu rätt i... att ta det i mars istället! Viktigt att prioritera rätt. Ta hand om er! Kram J

      Radera