måndag 7 oktober 2013

DIY - Mossbollsträd


Ni som kanske har följt mig ett tag vet att jag ibland snöar in på en del pyssel. Och nu har det hänt igen!
Jag är helt enkelt tok-kär i dessa underbara 
små "moss-bolls-träd", som jag kallar dem. 
Vet inte riktigt om de har något namn egentligen.

Och återigen är det Pinterest som har gett mig ide 
och inspiration. Denna underbara sida!
Har du inte en ANING om vad jag pratar om? Då måste du omedelbart googla på vad det är... ja, pinterest alltså.

How To?



 Ta en kruka och fyll den med en bit oasis. Oasis köper du i vilken matvaruaffär eller blomsterbutik som. Finns även i större pack på typ Panduro och liknande webshopsidor.

Täck oasisen med mossa och stick ner en snygg pinne du hittat i skogen. Kom ihåg att be markägaren om lov, innan du plockar mossan. Mycket viktigt!!

Sedan skär du till en någonlunda rundaktig form på en bit oasis och limmar fast mossa runt den. Lättast att använda är om du har en limpistol. Lämna en litet bit där pinnen kan  tryckas in. Knyt ett band runt krukan och...

KLART!!

Lycka till!


KRaM!!

Pssst...
Vill du se mig göra just ett sådant här mossbollsträd och mycket, mycket mer höst- och julpyssel, samt få lite inspiration till julbordsdukningen? Då ska du ta dig till Kolbergakyrkan i Oskarshamn, den 26/10. Mellan klockan 09.00-11.00 är det kvinnofrukost och för ynka 50 kr får du både frukost och inspiration får lilla mig. Anmälan är ett måste, så hör av dig i så fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar