lördag 25 januari 2014

DIY - tavla


Så här gör du en enkel tavla till ett billigt pris och som du kan förändra i det oändliga, så ofta du vill.



Köp en ram på loppis i lämplig storlek. Jag målade min svart.
Har den ingen baksida fixar du det lätt genom att ta en tjock kartongbit (lådor får man i en mataffär). Klä in tavlans baksida med valfritt presentpapper. Jag valde vitt, som jag köpte till förra årets julklappsinslagning. 

Sedan är det dags att ge sig ut på jakt efter det perfekta motivet. Man kan googla och välja BILDER som sökresultat. Eller så går man in på Pinterst och söker på PRINTABELS.
Där fann jag mitt motiv och passade på att skriva ut några extra, så jag har att byta med när jag känner för det.

Skriv ut din bild på ett A3. Klipp ut och klistra upp på tavlan med dubbelhäftande tejp.

FÄRDIGT!

Lycka till <3

KRaM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar