onsdag 12 mars 2014

Det rullar på i köksrenoveringen.

Mycket på jobbet och mycket kök, blir lika med noll bloggande. Får lite dålig samvete eftersom jag utlovade såååå många renoveringsbilder. Får skylla på att det var innan vi startade renoveringen… hihi.

Nåja.

Här kommer en liten uppdatering på köket.






Från att vi rev ut allt (!) till att det såg ut som på bilden här ovan, gick den en vecka. Bra jobbat tycker vi! Vill tillägga att vi även hann med att måla taket och tapetsera tre väggar under den tiden. Veckan efter fick vi hjälp med att få kaklet på plats. Det ligger lite omlott för att få ett mjukare intryck. Bara lite fog som fattas nu.



Är ruskigt nöjd med blandaren och diskhon må jag säga. 
De ger ett helt annat intryck än vad vi hade tidigare.

Och nu ska jag avslöja något… 
Köket är i princip klart.
Ser inte längre ut som på bilderna ovan…tihi!
Självklart kunde jag inte bara slänga upp alla supersnygga 
EFTER-bilder bara så där. Nää, inte låta er missa 
halva renoveringen liksom.

Så.

Det som ska till är de obligatoriska tak- och golvlisterna. Eftersom vi tömde garaget på ca i miljard kartonger, i måndags, finns det nu äntligen yta för att köpa in och börja måla dem. Det är nämligen så att om man målar sitt tak vitt, får man även måla taklisterna eftersom de inte finns att köpa i samma kulör. Varför INTE?!! undrar jag. Hm!!
Sen ska köksön täckas med täckskivor och kaklet 
och typ allt omkring ska mjukfogas.

Men SEN… är det klart!

Over and out!

KRaM!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar